2012
Verksamhetsberättelse för 2012 finns nu som PDF, klicka på länken.
Läs mer →Verksamhetsberättelse för 2012 finns nu som PDF, klicka på länken.
Läs mer →Dragning på startkorten för hösten 2012. 1500:- Roger G Johansson 1000:- Åke Wallander 500:- Margareta Nyberg 200:- Bo-Göran Andersson 200:- Ingemar Gustafsson 200:- Yvonne Andersson 200:- Marie-Louise Magnusson 200:- Astrid Bäck 200:- Anna-Lisa Holm 200:- Lilian Andrén Flitpriser 1298 Ann-Sofie … Läs mer →
Vi träffas i Hangelösa Bygdegård tisdagen den 13 november kl. 18.30. Alla som kan tänka sig att lägga en vandring eller bistå som funktionärer är välkomna när vi ska planera vandringarna för 2013. Vi bjuder på soppa och macka! För … Läs mer →
Vandrarklubben Lundsbrunn bjöd in till medlemskväll på Kinnekullegården. Efter god mat var det tid för radioprofilen Claes Astin. Det blev många och mustiga historier om olika människor han träffat på under sin tid som radioman. Med dialektens och diabilders hjälp, … Läs mer →
Söndagen den 14 oktober hade Vandrarklubben Lundsbrunn sin årligen återkommande kulturvandring, denna gång förlagd till Minnesfjället Lugnås Qvarnstensgruva. Trots det dåliga vädret hade ett 30-tal medlemmar mött upp vid samlingsplatsen för samåkning till Minnesfjället. Väl framme blev det en kortare vandring till … Läs mer →
Vandrarklubben Lundsbrunns sista vandring för den här säsongen var som brukligt förlagd med start vid klubbhuset i Vinninga. I underbart höstväder med mycket sol vandrades det genom hagar, över marker och i skog. Den omväxlande vandringen med den höga och … Läs mer →
Efter en regnig vecka kom söndagen med sol och värme när Vandrarklubben Lundsbrunn åter skulle ut i naturen. Detta gjorde att 121 vandrare kom till start. Flera prövade på 5 km-slingan som är ett alternativ till Kinnemilen. Det var mycket … Läs mer →
Hur skulle det gå? Skulle det komma några vandrare? Efter det ihållande regnet många dagar i sträck vet ju alla hur skogar, vägar och marker ser ut. Självklart kom det en massa vandrare, nästan 90 stycken! Solen hade faktiskt också lust … Läs mer →
Söndagens Kinnemil gick av stapeln i Petersburgsområdet , Skara. Höstens största deltagarantal noterades då inte mindre än 122 vandrare deltog. Banläggare var Gunnel och Lennart Gustafsson. Denna gång fanns det två alternativ, en slinga på 10 km och en kortversion … Läs mer →
Söndagens Kinnemil utgick från gamla järnvägsstationen i Gössäter. 106 personer kom och vandrade i det vackra vädret. Sträckningen gick förbi gamla festplatsen, via Nordskagen och vidare till Thorsbergs Stenhuggeri. Vid stenhuggeriet var saftkontrollen placerad. Vandrarna fortsatte därefter över heden. På … Läs mer →