Verksamhetsberättelse för 2017
Verksamhetsberättelse för 2017 finns nu som PDF, klicka på länken.
Läs mer →Verksamhetsberättelse för 2017 finns nu som PDF, klicka på länken.
Läs mer →DRAGNINGSLISTA PÅ STARTKORTEN FÖR HÖSTEN 2017 OCH EXTRAPRISER FRÅN STARTLISTORNA FÖR SAMMA PERIOD. 1500:- Rolf Hyllenstrand Intersport 1000:- Annica Gustafsson Rydéns 500:- Karin Hyllenstrand Intersport 500:- … Läs mer →
Vandrarklubben Lundsbrunn har haft sin sedvanliga Medlemskväll. I år blev det på Brunnsbo gästgiveri i Skara som vi träffades för att ha trevligt. Ordföranden Håkan Hermansson hälsade ett 90- tal medlemmar välkomna samt informerade lite om klubben innan det serverades … Läs mer →
I Strålande månsken, vinande vindar och ficklampors ljus anordnade Vandrarklubben nattsmyg söndagskvällen den 29 Oktober. Starten var vid Munkängarna och gick, med hjälp av reflexer, genom skogen under Råbäck där klubben bjöd på korv o saft. Ett fyrtiotal genomförde vandringen … Läs mer →
Höstens sista Kinnemil gick vid Vandrarklubben Lundsbrunns klubbstuga, där 141 vandrare samlades för att gå fem- eller tio-kilometer i det fina höstvädret. Banan gick i skogen upp mot golfbanan i Truve där vätskekontrollen fanns. Dagens fråga var hur många kubikkilometer … Läs mer →
Söndagen den 8 Oktober var Kinnemilen förlagd i Skara med start på Katedralskolans parkering. 103 startande bjöds på en annorlunda vandring som blev mycket uppskattad. Vandringen gick i fina naturområden som i bäckravinen utmed Drysan och runt Hindsbosjön samt Viktoriasjön. I stadsmiljön … Läs mer →
Söndagen 1 oktober var Kinnemilen förlagd till Öglunda i den vackra Vallebygden i ett behagligt sensommarväder med höstens vackra färger. 122 vandrare bjöds på en krävande vandring där vissa sträckor gick i kullrig terräng med ideliga upp- och nerförsbackar. Vandringen … Läs mer →
24 klubbmedlemmar deltog i höstresan till Långberget i norra Värmland. Gruppen reste från Lidköping klockan 8 på fredagsmorgonen med PO Johansson som reseledare och Roger Olsson som busspilot. Vid Ransbysätern mötte naturguiden Jan Nilsson upp med kaffe kokat över öppen … Läs mer →
I söndags genomförde Vandrarklubben Lundsbrunn sin Kinnemilsvandring. Med start på Gammalstorps Egendom Tun. Vandringsleden på 10 alt. 5 km var lagd och markerad av. Mai-Britt & Anton Ornelid,som också var ansvariga för vandringen. 115st vandrare gick runt i skogarna under … Läs mer →
Vandrarklubben Lundsbrunn har vandrat i Gössäter med omnejd. Med regnområden runt omkring, var det ändå 111 som kom till start. Från gamla stationsområdet, bar det uppåt till Skagen för 5-km och Nordskagen för 10-km. Den korta sträckan gick sedan via … Läs mer →