Kinnemilen vid Götala den 27 april
Söndagens Kinnemil lockade 138 deltagare. Vädret var närmast sommarlikt när söndagens Kinnemil gick av stapeln. Vandringen var denna gång förlagd till Götala och dess historiska omgivningar. Det fanns två alternativa vandringar, dels en sträcka på ca 10 km, dels en … Läs mer →
Kinnemilen i Grästorp den 21 april
Helgens Kinnemil var förlagd till Grästorp, som var ny plats för klubbens vandringar. Vandringen startade i samhället och gick utmed natursköna Nossan till Tengene kyrka och vidare på skogsstigar och utefter vägar till Forshall. Vädret var soligt och vårlikt med fågelkvitter. … Läs mer →
Vandrarklubbens 20-årsjubileum den 12/4
Vandrarklubben Lundsbrunn Fyller 20 år. Föreningen bildades den 12 april 1994 av Allan Scott. Syftet med vandringarna är att kombinera motion med naturupplevelser på olika platser omkring Skara, Götene, Lidköping och Kinnekulle. Lördagen 12 april samlades cirka 55 deltagare vid … Läs mer →
Kinnemilen vid Råbäcks hamn den 6 april
Söndagens kinnemilsvandring startade vid Råbäcks hamn. Trots det gråmulna vädret var det 187 startande. Milavandringen gick mot Trolmen sedan upp genom kalkgruvan och vidare mot Råbäck. Nedanför Apostlagrottan var saftkontrollen placerad och där sammanstrålade milavandrarna med de som valt att gå slingan för fem kilometer. Dagens sträckning … Läs mer →
Kinnemilen i Söne den 30 Mars
Efter en liten kylslagen morgon värmde vårsolen gott de 157 personer som gick söndagens Kinnemil i Söne. Två fem kilometets slingor var utmätta. Den ena gick Söneby runt, den andra gick ut på vallarna i den natursköna maden med sitt … Läs mer →
Kinnemilen i Kartåsskogen den 23 Mars
Säsongens Första vandring med vandrarklubben Lundsbrunn. Starten var vid Frebaco kartåsens Industriområde. Vandringen var förlagd i skogsmiljön runt Kartåsen. På både skogsvägar och småstigar i skogen vandrades det. Det var en riktigt vårdag med sol och mycket fågelkvitter. Antalet som … Läs mer →
Medlemsvandring
Söndagen den 16 mars startade vandrarklubben våren med en medlemsvandring. I ett vackert men lite kyligt väder slöt 37 medlemmar upp för att gå i Almesåsens motionsanläggning Ryda. Vandrarna kunde välja hur långt man ville gå från 2,5 kilometer till 1 … Läs mer →
Tjej7sjuan 2014
I Vandrarklubben Lundsbrunns arrangemangen ingår även Tjej7sjuan som anordnas i samarbete med Lundsbrunn IF och Nya Lidköpingstidning en gång varje vår. En del av behållningen skänks till Bröstcancerforskning. 2014 års Tjej7sjua äger rum den 6 maj Alla tjejer inbjudes till Tjej-Sjuan, en vandring med eller utan … Läs mer →
Årsmöte 2014
Vandrarklubben har haft årsmöte. Ett 40 tal medlemmar slöt upp i Hangelösa bygdegård. Mötet började med dragning och prisutdelning bland noteringskorten. Ordförande Håkan Hermansson tilldelade Gunnel Gustavsson Ulla Dirfeldts vandringspris för allt arbete hon gör för klubben. Lennart Gustavsson lämnade styrelsen … Läs mer →
